SEWE DAE IN DIE WOESTYN (DEEL 4)

Ná die vorige dag se prag en praal, besluit ons om te sien hoe die ouer Dubai lyk.

Ons eerste stop is egter nog in nuwe Dubai, by die Emirates Mall – kleiner as die Dubai  Mall, maar staan nie ‘n tree terug wanneer dit by vertoon en verrassings kom nie. Weelde en glans, van die parkeerterrein tot die toilette. Normaalweg voel ek ongemaklik in so ‘n omgewing – dit is net nie ek nie, ek pas nie lekker nie. Ek sit lekkerder langs ‘n vuurtjie met ‘n klompie vriende iets en drink. Maar, vreemd genoeg, ek voel nie ongemaklik nie. Ek verstom my aan alles met dieselfde verwondering as die dag in Buckingham Paleis of die keer in Louis XIV se Versailles. Dis mooi en alles, maar ek kyk maar so van ‘n afstand af. Dalk omdat ek ook maar weet wat in my bankrekening is.  Ek let ‘n klompie baie duur voertuie in die reuseparkeerterrein op, voertuie met klein registrasienommers – ‘n statussimbool. Hoe  kleiner jou nommer is, hoe meer kan jy spog. Ek sien ‘n Bentley met ‘n 87. Klein genoeg, maar hy het nog ‘n paar trappies om te klim om naby die sjeik se nommer 1 te kom.

Teen hierdie tyd het my verstomming nou al begin aanvaar dat alles hier groter en beter is – dat selfs die Amerikaners hier kan kom kyk en leer. Maar ek het werklikwaar nie ‘n ski-oord verwag nie. Op een van die verdiepings van die sentrum is daar ‘n ski-baan, kompleet met hysstoele waarmee skiërs boontoe geneem word om teen die helling af te ski. Die termometer wys dit is -1 graad daarbinne en almal is aangetrek asof hulle by St Anton in Oostenryk is. Die kinders bou sneeumanne en doen plankry teen ‘n kronkelheuwel af terwyl die waaghalsiges meer uitdagende aktiwiteite aandurf. Ander sit en eet by tafeltjies van restourante so reg uit die Alpe – kompleet met ‘n kaggelvuur.

Die drywerlose trein neem ons na die ouer deel. Ons mikpunt is die souks (tradisionele mark), meer spesifiek die spesery-souk en die goud-souk (laasgenoemde beslis nie omdat ek iets daar wil of kan koop nie). Die atmosfeer is dadelik anders. Weg is al die moderne glans. Die markte is ‘n bedrywige energieke mengelmoes van nasionaliteite wat koop of verkoop en ons het ons hande vol om die ywerige handelaars te oortuig dat ons “net rondkyk”. Uiteindelik is ons daar weg met ‘n kasmier-serp en ‘n kameeltjie (darem net ‘n ornament!).

Laatmiddag kry ons die abra (watertaxi) wat al vir eeue mense oor die Dubai Creek neem. Aan die oorkant dwaal ons deur ou strate en verkyk ons aan ‘n kultuur wat so verskil van ons s’n. Ons sluit ons dag af met ‘n smulete in ‘n Arabiese restourant – ‘n ete wat goed met ‘n wit wyntjie sou afgaan. Maar nouja, enige alkoholiese verversings is nie op die spyskaarte nie.

Die volgende oggend is ons weer Dubai Mall toe om die enorme akwarium en onderwater dieretuin te besoek. Die video wys net ‘n klein stukkie in die tonnel op pad na die akwarium.

https://www.youtube.com/watch?v=U-Lwu0_a4KYIMG_0617IMG_0502

'n Gedeelte van die ski-oord

‘n Gedeelte van die ski-oord

Straattoneel in ou Dubai

Straattoneel in ou Dubai

IMG_0443IMG_0446IMG_0438

Met die abra oor die Dubai Creek

Met die abra oor die Dubai Creek

Binnekant die souk

Binnekant die souk

IMG_0464IMG_0397

Waar woorde teen die muur van die onderwater dieretuin

Waar woorde teen die muur van die onderwater dieretuin

Leave a Reply

