AANHOUER WEN!

JOHN LOGIE BAIRD

As iemand darem destyds toe ek in die 1970’s nog op skool was, vir my sou vertel het dat ek eendag ‘n alles-in-een-toestel sou hê waarmee ek kan bel, foto’s neem, films maak (daar was nog nie videos nie), flieks kyk, speletjies speel, briewe, foto’s en films oor die wêreld heen stuur, inkopies kan doen, boeke kan lees, al die inligting wat in die biblioteek is kan opkyk en nog baie meer, sou my tweede vraag seker gewees het: Hoeveel wiele het hy? My eerste vraag sou natuurlik gewees het: “Het jy weer vergeet om vanoggend jou pille te drink?”

Ek en my seun-wat-altyd-die baie-vrae-gevra-het, dink vandag steeds goed uit wat vandag nie bestaan nie, maar wat oor 5, 10 of twintig jaar huishoudelike items gaan wees. Ons is baie lankal verby die onderwerp van vlieënde karre (wat ons, so terloops, dink nie baie gou gaan gebeur nie). Ons dink meer in die rigting van satellietbeheerde konvooi-karre vir die nabye toekoms.

Vandag presies negentig jaar gelede het die mense ook gefrons toe John Logie Baird sy kontrepsie wou demonsteer. Op 26 Januarie 1926 het hy in Soho, Londen voor lede van die Royal Institute en ‘n joernalis van The Times daarin geslaag om ‘n flikkerende beeld van ‘n vrouegesig oor  ‘n paar meter heen te sein. Hy het sy toestel die “televisor” genoem.

Sy entoesiasme is nie gedeel nie en sy demonstrasie is maar met louerige reaksie ontvang. Die koerant het berig: “It has yet to be seen to what extent further developments will carry Mr Baird’s system towards practical use.”

Die ander koerante het geen belangstelling getoon nie. Baird wou sy televisor gaan demonstreer, toe een redakteur opdrag gee: “For God’s sake, go down to reception and get rid of a lunatic who’s down there. He says he’s got a machine for seeing by wireless!

Hy het hom egter nie daardeur laat afskrik nie. Om ‘n lang storie kort te maak – ‘n raps minder as 11 jaar later, op 2 November 1936 het die BBC met gereelde televisie-uitsendings begin. Ons ken almal die pad verder.

Heel dikwels knak ons onder terugslae en kritiek. Dink net hoe anders dinge sou gewees het as mense soos Baird, Bell, Ford, Curie en so baie ander in ‘n selfbejammerende  bondel gaan opkrul het na elke terugslag.

My liewe ma het baie waarhede op my lewe gestempel. Een van hulle was:

“Never say die, get up and try!”

En ek traai…

3 thoughts on “AANHOUER WEN!

Leave a Reply

